You are currently viewing ערוץ יוטיוב עסקי – הקמה, עיצוב והתאמה

ערוץ יוטיוב עסקי – הקמה, עיצוב והתאמה

אם אתם רוצים להתחיל ולשלב את יוטיוב בקידום העיסקי שלכם, כדאי להקים ערוץ יוטיוב עיסקי שיהיה מוקדש למטרה הזאת. ערוץ יוטיוב עסקי יכול לקדם עסק ממשי שאתם רוצים להגדיל את החשיפה שלו.

אפשר גם כמובן לקדם מוצרי שיווק שותפים דרך הערוץ. השוואת מוצרים, היא דרך נפוצה מאוד לקידום מוצרים. חוץ מהשוואה בפוסטים באתר, אפשר כמובן לצלם וידאו שממחיש את מה שאתם מציגים. עוד דרך להשתמש בוידאו היא להציג חוות דעת על מוצר. אתם יכולים להציג מוצר פיזי, או לתת חוות דעת על מוצר דיגיטלי.

בכל דקה עולים 300 שעות של וידאו ליוטיוב. זה יהיה צעד חכם לקדם את עצמכם שם. אני חושבת ששילוב בין בניית אתר וורדפרס שמביא תנועה אורגנית לבין סרטונים ביוטיוב שמגבירים את התנועה הזאת, יכול להיות שילוב מנצח.

ערוץ יוטיוב עסקי – הקמה

קודם כל תצטרכו לפתוח את הערוץ. הצעדים לעשות את זה הם מאוד פשוטים.

  1. הכנסו לחשבון היוטיוב שלכם.
  2. הכנסו לרשימת הערוצים שלכם.
  3. בחרו באפשרות "צור ערוץ חדש".
  4. הכניסו שם לערוץ החדש.

עיצוב ערוץ יוטיוב

אחרי שהקמתם את הערוץ החדש, הכנסו לעיצוב הערוץ בלחיצה על כפתור התאמה אישית של הערוץ.

התאמה אישית של ערוץ יוטיוב

עריכת התמונה הראשית

נתחיל מהתמונה הראשית שנמצאת בראש העמוד. לחצו על הוסף עיצוב ערוץ. כאן אתם בוחרים תמונה. גודל התמונה שמומלץ על ידי יוטיוב הוא רוחב של 2560 פיקסלים וגובה של 1440 פיקסלים. שימו לב שהגודל המקסימלי של התמונה צריך להיות 6MB.

עריכת תמונה ראשית של ערוץ יוטיוב

אתם יכולים להגדיר את גודל התמונה בכל תוכנה גרפית שיש לכם, או להשתמש באתר של canva בחינם כדי ליצור את התמונה.

באתר canva אתם  לוחצים על custom dimensions ומכניסים את הגודל שאתם רוצים לתמונה.

יצירת תמונה עם גודל מותאם ב-canva

עריכת תמונת הפרופיל

עמדו על תמונת הפרופיל ולחצו על סימן העיפרון כדי להכנס לעריכת התמונה. בחרו ערוך בחלון שקופץ כדי לשנות את התמונה.

ערוץ יוטיוב עריכת תמונת פרופיל

מידע על הערוץ

כדי לערוך את המידע על הערוץ עמדו על התמונה הראשית על הערוץ. לחצו על סימן העפרון שמופיע בקצה השמאלי של התמונה. בחרו באפשרות ערוך קישורים.

מידע על הערוץ

המידע הזה גלוי באופן ציורי לכל מי שנכנס לערוץ שלכם ומופיע בלשונית מידע על הערוץ.

כאן אתם יכולים להוסיף תאור לאתר. יש אפשרות להוספת מייל שדרכו יוכלו לפנות אליכם. ולסיום יש אפשרות להוסיף קישורים. תוכלו לשים קישור לאתר שלכם, לעמוד הפייסבוק שלכם וכו'

תוכלו גם להוסיף קישור לעמוד שאוסף לידים כדי להמשיך ולהשאר בקשר עם מי שהתעניין והגיע עד כאן.

עיצוב תוכן העמוד

מה שנשאר הוא לעצב את החלק המרכזי של העמוד, שזה התוכן שיוצג לגולש בעמוד.

כדי לעצב את החלק הזה, לחצו על הוסף מקטע. עכשיו מה שצריך זה לבחור את התוכן שיוצג ובאיזו צורה הוא יוצג, אפקית או אנכית.

אתם יכולים להוסיף סרטונים שמסודרים לפי פייליסטים שהכנתם, סרטונים שאהבתם, סרטונים פופולריים ועוד. כדאי להתנסות כדי להגיע לתוכן שיגרום לגולשים להמשיך לעקוב אחריכם.

טריילר (קדימון) לערוץ

אחרי שהעלתם כמה סרטונים, הגיע הזמן להעלות סרטון שיופיע תמיד למעלה ויהיה ההזמנה שלכם לערוץ. כשאתם במצב עריכה, הכנסו ללשונית דף הבית, ושם ללשונית למבקרים חדשים.

טריילר לערוץ יוטיוב

יוטיוב ממליצים להגביל את הסרטון לדקה. זאת ההזדמנות שלכם להציג את עצמכם למי שעוד לא החליט ששווה להרשם לערוץ שלכם.

תוכן לערוץ העסקי

איזה תוכן כדאי לשים בערוץ היוטיוב העסקי שלכם?

זה תלוי כמובן במי קהל היעד שלכם ומה אתם רוצים להשיג. זה נכון לכל תוכן שאתם מפרסמים ויוטיוב לא שונה מהבלוג או עמוד הפייסבוק שלכם. הוא פשוט עוד דרך.

הערוץ שלכם יכול להכיל סרטוני הדרכה על המוצר שלכם. השוואות בי מוצרים. חוות דעת על מוצרים. הדרכות בתחום שאתם עוסקים בו. טיפים בתחום שלכם. ראיונות, שיחות, ובינרים מוקלטים… המון תוכן שהמשותף לו הוא אחד, לתת ערך לגולש. לגרום לו לרצות ולהמשיך להיות אתכם בקשר.

אתם יכולים להשתמש בטלפון שלכם כדי לצלם סרטונים. כשאני מצלמת את עצמי ולא רוצה לזכור הרב טקסט בעל פה, אני משתמשת באפליקציית Reporter (באנדרואיד). אפשר להכניס טקסט והוא מופיע על המסך תוך כדי צילום. ככה אני גם מסתכלת למצלמה וגם רואה את הטקסט.

כדי לצלם מסך להדרכות שלי, אני משתמשת בתוכנת Screen Recorder. היא חינמית וקל מאוד להשתמש בה. את העריכה אחר כך אני עושה בתוכנת פרימייר. היא תוכנה לא זולה, אבל גם ככה יש לי אותה כי אני מעצבת גרפית וצריכה את התוכנות הגרפיות והיא חלק מהחבילה של אדובי.

העלאת התכנים

אחרי שיש לכם סרטון מוכן, הגיע הזמן להעלות אותו לערוץ.

בראש העמוד יש לכם את סימן ה +. לחיצה עליו וכניסה להעלאת סרטון.

העלאת סרטון ליוטיוב

לכאן אתם גוררים את הסרטון שלכם, שמים לו תאור מושך המכיל את מילות המפתח של מה שאתם מציגים ורוצים לקדם.

יש כמה מצבים שאפשר לבחור לסרטון ביוטיוב:

  • סרטון ציבורי – כולם יכולים לראות אותו והוא מופיע בתוצאות החיפוש של יוטיוב.
  • סרטון לא רשום – רק מי שיש לו קיור ישיר יכול לראות את הסרטון והוא לא מופיע בתוצאות החיפוש ביוטיוב. זה מתאים, למשל, אם חלק מהתוכן שלכם הוא בתשלום ואתם רוצים לשלוח קישור רק למי ששילם. שימו לב מי שיש לו את הקישור יכול להמשיך ולהפיץ אותו. אפשר להשאיר תגובות לסרטון.
  • סרטון פרטי – רק מי שיש לו קישור יכול לצפות. הוא לא יופיע בתוצאות החיפוש ולא בסרטונים של העמוד שלכם. את הקישור הזה לא ניתן להעביר לאחרים ואי אפשר להשאיר תגובות לסרטון.

כשאתם מעלים את הסרטון תוכלו גם לשייך אותו לרשימת השמעה מסויימת.

את התמונה הראשית של הסרטון אתם יכולים לבחור מבין שלוש התמונות שיוטיוב מוציאים מתוך הסרטון או להעלות תמונה שלכם (גודל עד 2MB).

מה מייצר ערוץ יוטיוב מצליח

עקביות

אם תעלו סרטון אחד בחצי שנה, ברור לכם שהערוץ שלכם לא ימריא ולא ימלא שום ייעוד. כמו בכל דבר, גם ערוץ יוטיוב דורש השקעה ועקביות. זה לא אומר שצריך כל הזמן להיות סביב הצילום של הסרטונים, אבל הם תריכים לעלות בתדירות גבוהה.

אם אתם לוקחים כיעד להעלות סרטון בשבוע, קחו לכם יום מרוכז, צלמו כמה סרטונים והעלו אותם פעם בשבוע.

שילוב של אתר – מדיה חברתית – יוטיוב

את התכנים שאתם מעלים ליוטיוב, כדאי לנצל עד הסוף. העלו את הסרטון לאתר שלכם. תמללו את הכתוב ויש לכם גם פוסט מוכן.

קחו את התכנים של הפוסט + הסרטון והעלו לעמוד הפייסבוק העסקי שלכם.

עודדו מעורבות

פייסבוק בסופו של דבר היא רשת חברתית. עודדו עורבות בסרטונים שלכם. לייקים, תגובות ושיתופים, הרשמות לערוץ… כל אלה מגדילים את החשיפה של התוכן שלכם.

ולסיום, עם כל הצעדים הטכנים, צריך לזכור שמה שמנצח הוא התוכן.

אם יש לכם תוכן מעניין, שרלוונטי לקהל שלכם, כבר עשיתם 80% מהעבודה. הסתכלו על ההתנהגות שלכם ברשת. מתי אתם נרשמים לעמוד? מה גורם לכם לשתף תוכן? זה בדיוק מה שקורה גם לאנשים אחרים.

אם יש תוכן שגורם לי לרצות לראות עוד, זאת כל העבודה. אחר כך זה רק לעשות אופטימיזציה, להשתמש במילות מפתח יותר מדוייקות וכו' אבל קודם כל, התוכן.

שיהיה לכם המון בהצלחה.

יש לכם ערוץ יוטיוב מעולה ששווה להמליץ עליו? מוזמנים להשאיר בתגובות.

 

כתיבת תגובה