You are currently viewing נכסים דיגיטליים – מה זה ואיך גורמים להם להיות נכס מניב? עושים כסף עם הנדל"ן של המאה ה-21

נכסים דיגיטליים – מה זה ואיך גורמים להם להיות נכס מניב? עושים כסף עם הנדל"ן של המאה ה-21

הכנסה היא משהו שכולם חושבים עליו. יש כמובן הרבה דרכים שאנחנו יכולים להשתמש בהם כדי להגדיל את ההכנסה שלנו, אבל הבעיה היא שרובם קשורים לעבודה. אתה עובד יותר, אתה מכניס יותר כסף. והזמן והיכולת שלנו לעבוד מוגבלים. אז איך מגדילים את ההכנסה, אבל לא מגדילים את זמן העבודה המושקע? את זה אפשר לעשות על ידי נכסים, והפעם אני רוצה לדבר על נכסים דיגיטליים שמניבים לנו הכנסה.

מה זה נכס דיגיטלי

כשאנחנו מדברים על נכס התמונה הראשונה שעולה לנו בראש הוא נדל"ן. דירה, משרד או מגרש שיש בבעלותנו, ואנחנו משכירים אותו למישהו שמשלם עליו תשלום קבוע. נכס כזה מאפשר לנו להכניס סכום כסף מדמי השכירות בכל חודש בלי שאנחנו צריכים לבצע עבודה נוספת עבור הסכום הזה. הבעיה היא שבשביל לרכוש נכס כזה, בדרך כלל נצטרך להשקיע סכום מאוד גדול. סכום שלא תמיד יש ברשותנו.

אז מה האפשרויות שיש לנו אם אין לנו סכום השקעה כרגע בדירה להשכרה?

בדיוק כמו שיש נכסים פיזיים, יש מה שנקרא נכסים דיגיטליים. נכס דיגיטלי הוא נכס שנמצא באינטרנט והוא מקור להכנסה נוספת ללא קשר לזמן העבודה שאתה משקיע בו.

נכסים דיגיטלים של אתרי אינטרנט

נראה כמה דוגמאות למה שאנחנו קוראים נכסים דיגיטליים.

אתר אינטרנט הוא אחד הנכסים הדיגיטלים הנפוצים ביותר. אם למשל יש לך עסק, ואתה מוכר את המוצרים שלך באתר בנוסף למוצרים שאתה מוכר בחנות, אתה מייצר לך הכנסה נוספת ומכירות נוספות. היתרון של מכירות באתר הוא שאתה לא חייב להיות פיזית בחנות בשביל למכור, הרוכשים מבצעים את פעולות הרכישה בעצמם בזמן שמתאים להם, ואתה צריך רק לספק את המוצר לאחר הרכישה.

אתה יכול להקים אתר מכירות גם אם אין לך חנות ואתה לא מוכר מוצרים בעצמך. אתה יכול לעשות את זה על ידי שיתוף פעולה עם ספקים שמוכרים מוצרים או על ידי שימוש בתוכניות שותפים של חברות אחרות. למשל, לחברת KSP יש תוכנית של שיווק שותפים. מה שאומר שאתה יכול להקים אתר משלך, שמוכר את המוצרים שלהם, אבל הם בעצם עושים את כל עבודת המשלוח והטיפול בלקוחות.

יש כמובן גם תוכניות שיווק שותפים גדולות יותר, למשל זו של אמזון. הרבה מאוד אנשים מקימים בלוג של סקירות של מוצרים באמזון ונותנים במאמר קישור לאתר של אמזון לרכישה. ומה קורה כשמישהו מקליק על הקישור ורוכש? בעל האתר מקבל עמלה על הרכישה, בלי שיש לו צורך לספק את המוצר. אמזון עושים את זה.

האתר הוא הנכס הדיגיטלי, כי כל עוד יש אנשים שנכנסים לאתר ורוכשים, אתה כבעל האתר מקבל את התשלום שלך. וכל זה בלי קשר לזמן שאתה עובד. אתה לא "נמצא באתר" כדי למכור, אתר עושה את העבודה.

באינטרנט יש המון תנועה, מליוני גולשים בכל רגע נתון, ונכס דיגיטלי עושה שימוש בתנועה הזאת על מנת להרויח ממנה כסף.

נכסים דיגיטלים להשכרה

נניח שאני מקימה אתר שמדבר על השתלות שיניים. אני לא עוסקת בזה, אבל האתר שלי איכותי ומביא תנועה, אנשים שמתעניינים בהשתלות שיניים ומשאירים את הפרטים שלהם על מנת שיצרות איתם קשר. כל אחד שמשאיר פרטים באתר נקרא "ליד".

כמה שווה ליד כזה למישהו שמשתיל שיניים? הרבה מאוד כסף. ולכן עוד דרך להרוויח כסף מהאתר היא למכור את הפרטים של המתעניינים בשירות למישהו שמתעסק בהשתלות שיניים או להשכיר את האתר כולו למרפאה כזאת.

וכאן אנחנו כבר מגיעים לנכס דיגיטלי שעובד בדיוק כמו נדל"ן, אנחנו מקימים את הנכס, במקרה שלנו לדוגמא אתר של השתלות שיניים, ומישהו אחר משכיר את הנכס הזה מאיתנו. ועכשיו, בכל חודש, אנחנו מקבלים שכירות חודשית על הנכס.

נכסים דיגיטליים נוספים

יש אינסוף אפשרויות להקמה של נכסים דיגיטלים, נכס נפוץ נוסף הוא למשל ערוץ יוטיוב. ערוץ שבו מפיקים סרטונים שאנשים צופים בהם ומקבלים תשלום מיוטיוב על הצפיות ובדרך כלל גם משלבים פרסום של מוצרים נוספים שמקבלים עליהם עמלה דרך שיווק שותפים.

נכס אחר לדוגמא הוא מכירת מוצרים דיגיטלים במגוון תחומים כמו תמונות, מוזיקה, קורסים, ספרים, מוצרים להדפסה ועוד. גם במקרה הזה אנחנו יכולים לנצל פלטפורומות קיימות, מעלים אליהם את המוצרים שאנחנו מכינים, והמוצרים האלה מתחילים להכניס לנו כסף.

ההבדלים בין הנכסים הדיגיטליים שלך

ההבדל בין הסוגים השונים של הנכסים הדיגיטלים הוא בתחומים שבהם הם עוסקים כמובן, אבל גם בבעלות על הנכס. אם למשל יש לך ערוץ יוטיוב מצליח בנושא בריאות, ויוטיוב מחליטים לשנות את המדיניות שלהם ולא לפרסום סרטונים בתחום הבריאות, אתה בבעיה. הנכס של הערוץ הוא לא נמצא בבעלותך, אלא בבעלות של מישהו אחר, ולכן אין לך שליטה מליאה על מה שקורה בו.

זה מה שקרה למשל להרבה אנשים שהיה להם דף עסקי בפייסבוק עם המון עוקבים והרבה אנשים שנחשפו לפוסטים שלהם. ואז פייסבוק החליטו שהם מורידים את החשיפה של הדפים העסקיים, כדי שאנשים ישלמו להם יותר כסף. ובבת אחת, מקור הכנסה עם המון תנועה, נהיה שומם.

זה אומר שלא כדאי להקים ערוץ יוטיוב? לא, כי יש גם יתרון ליוטיוב שהם מביאים אלינו את התנועה. יש שם כבר אנשים ואנחנו רק צריכים להיות טובים ולהביא אותם אלינו. אבל זה משהו שכדאי לקחת בחשבון כשמקימים נכס דיגיטלי.

נכס דיגיטלי של אתר, הוא למשל נכס שנמצא בבעלותך. אתה יכול לשים בו מה שאתה רוצה, ואף אחד לא שולט על מה שקורה לך שם או יכול לסגור אותו כי היה שינוי במדיניות.

מה היתרונות והחסרונות של נכס דיגיטלי?

כמו לכל דבר, גם לנכסים דיגיטלים יש יתרונות וחסרונות.

החסרונות של נכס דיגיטלי:

  • נכס שלא נמצא בבעלותך, יכול להיות מושפע מאוד משינויי מדיניות. למשל, אם פייסבוק מחליטים להוריד את החשיפה של הדפים העסקיים או לסגור את חשבון הפרסום שלך, אין לך הרבה מה לעשות נגד זה.
  • הערך של הנכס יכול להשתנות עם הזמן. נכס דיגיטלי מבוסס על טכנולוגיה. אם ימצאו משהו אחר, שעובד טוב יותר ממה שיש לך, הערך של הנכס שלך ירד.
  • נכס דיגיטלי צריך ניהול. אם אתה לא מומחה בבנייה ותחזוקה של נכס כזה, אתה צריך מישהו שיעשה את זה עבורך.
  • נכס דיגיטלי תלוי בכמות האנשים שמגיעים אליו, אנחנו קוראים לזה תנועה. מה שאומר שלא מספיק לבנות את הנכס, צריך לדאוג לו גם לתנועה.

היתרונות של נכס דיגיטלי:

  • העלות של נכס דיגיטלי הרבה יותר נמוכה מעלות של רכישת נכס. עלות דירת שלושה חדרים בפריפריה היא בסביבות 500,000 שקלים ועלות דירה כזאת במרכז תעלה פי שלוש. עלות נכס דיגיטלי היא בסביבות 50,000 שקלים, מה שמייצר הרבה יותר אפשרויות להכנסה ומציב רף כניסה הרבה יותר נמוך.
  • בנכס דיגיטלי לא יהיה לך שוכר שיקלקל את הנכס, לא צריך לתקן נזילות ולא צריך לדאוג לשיפוצים.
  • נכס דיגיטלי יכול להתפתח ועם הזמן ההכנסה ממנו יכולה לגדול בצורה משמעותית.
  • אפשר ליצור מספר נכסים דיגיטליים בתחומים שונים וכך לפזר את הסיכונים ולהגדיל את ההכנסות החודשיות.

איך עושים כסף מנכס דיגיטלי?

נכס דיגיטלי בנוי משני יסודות, היסוד הראשון הוא תנועה. נניח שאנחנו בונים נכס של אתר, אנחנו צריכים אנשים שיגיעו אל הנכס הזה כדי שנוכל לעשות ממנו כסף.

היסוד השני הוא האפשרות להרויח כסף מזה שאנשים מגיעים לאתר שלנו. לזה קוראים מונטיזציה, אנחנו מתרגמים את תנועת הגולשים שמגיעים אלינו לכסף.

איך מקבלים כסף מהנכס שלנו?

כמובן שהתשובה שלויה בנכס שאותו בניתם. אם למשל אתם מעלים תמונות לאתר של מכירת תמונות, אז בכל פעם שמישהו קונה תמונה, אתם מקבלים תמורה. אבל איך מקבלים כסף כשהנכס הוא אתר משלכם? יש כמה דרכים לעשות את זה.

באתר בלוג, למשל, אתם כותבים תוכן, שמותאם לקידום בגוגל. אנשים מחפשים תוכן מסויים, ואם יש אותו באתר שלכם, וגוגל שולח את האנשים לשם, יש לכם תנועה. עכשיו אתם יכולים לשים פרסומות באתר שלכם ולקבל כסף כשאנשים מקליקים על הפרסומות.

הפרסומות יכולות להיות פרסום של גוגל, שאפשר לראות הרבה אתרים שמשתמשים בו, ויכול להיות גם פרסום ממוקד. נניח שהאתר שלכם מדבר על ביטוח, ויש הרבה גולשים באתר שלכם, אתם יכולים להציע פרסום לחברת ביטוח באתר שלכם, והם ישלמו עבור שטח הפרסום.

עוד דרך להרויח מאתר היא מכירת לידים. מה זה אומר? נחזור לאתר של הביטוח, נניח שהרבה אנשים מגיעים לאתר שלי ואני מציעה להשאיר פרטים כדי לקבל מידע לגבי ביטוח. את הפרטים של האנשים אני יכולה למכור לחברת הביטוח תמורת תשלום עבור כל נרשם.

עוד דרך להרויח כסף באתר היא דרך שיווק שותפים. נניח שבאתר שלי אני מוכרת ביטוח לרכב של חברה מסויימת, על כל רוכש שהגיע דרך האתר שלי אני מקבלת עמלה מחברת הביטוח.

ודרך נוספת היא שכירות חודשית. חברת הביטוח יכולה לבוא ולהגיד לי שהם רוצים להשתמש באתר שלי והם יקבלו את הלידים והמכירות שמגיעים מהאתר תמורת תשלום חודשי קבוע.

כל הדרכים האלה הן דרכים שאנשים מרויחים מהם כסף וכמובן שיש עוד הרבה אחרות.

איך מקימים נכס דיגיטלי?

בדרך כלל כדי להקים נכס מניב ההתחלה לא תהיה מפעולה ההקמה עצמה, אלא ממחקר שוק. אחרי שאנחנו בוחרים את הכיוון שאליו אנחנו רוצים ללכת, אתרי תמונות, בלוג או אתר מכירות, נבחר את הנישה, התחום, שאנחנו רוצים לכוון אליו. כדי לדעת איזה נישה לבחור, כדאי לבצע מחקר על נישות ריווחיות שאנשים מחפשים את התוכן שלהן.

נניח שאנחנו רוצים לבנות אתר תוכן, שהוא אחד מהנכסים הדיגיטליים הכי נפוצים, ומצאנו את הנישה הריווחית. השלב הבא יהיה להקים בפועל את האתר ולהתחיל להכניס אליו את התכנים הנכונים שיהיו מקודמים בגוגל.

צריך גם לדעת מה התחרות בשוק ומול מי אתם עומדים. יש נישות מאוד תחרותיות שקשה מאוד להכנס אליהם והם דורשים השקעה מאוד גדולה, ויש נישות שרק מחכות שמישהו יאסוף אותן ויגלה את הפוטנציאל שלהן.

מה הסיכונים של השקעה בנכסים דיגיטלים?

כמו בכל תחום של השקעות, גם התחום הזה קיימים סיכונים. קודם כל צריך לדעת שאין פה רווח מהיר ללא השקעה. בדרך כלל לוקח זמן עד שנכס מתחיל להכניס כסף ולכן כדאי להכנס לזה רק אם יש לכם אורך רוח לראות את הפירות רק אחרי שנה ויותר.

עוד דבר שכדאי לדעת היא שאי אפשר להקים את הנכס ולשכוח ממנו. אם יש לנו אתר תוכן, האתר צריך להיות מוזן בתוכן באופן קבוע כדי שיהיה מקודם בגוגל ויגיעו אליו אנשים. נדיר מאוד שמעלים מעט תוכן והוא מייצר הרבה כסף, אז אל תבנו על זה.

יש היום הרבה חברות המתעסקות בהקמה של נכסים דיגיטלים, לא לכולם יש קבלות על ביצועים וחלקן יקחו את הכסף שלכם, אבל לא תקבלו את התמורה. לפני שאתם בוחרים לעבוד עם מישהו, כדאי לראות נכסים שהוא בנה בפועל כדי לוודא שאתם עובדים עם בעל מקצוע ולא עם מישהו שרק מציג את עצמו בצורה כזאת.

לסיכום

נכס דיגיטלי הוא מקור להכנסה ומכיוון שככל שעובר הזמן יותר ויותר אנשים עושים פעולות דרך האינטרנט, התחום הזה הולך רק לגדול. אם יש לכם כסף פנוי להשקעה ואתם מחפשים איך למנף אותו, נכס דיגיטלי יכול להיות ההשקעה המתאימה עבורכם.

אם מעניין אתכם לשמוע עוד על השקעה בנכס דיגיטלי מחברה מקצועית ואמינה שמחזיקה מאות נכסים דיגיטלים עבור הלקוחות שלה, מוזמנים להשאיר את הפרטים ונציג יחזור אליכם.

    כתיבת תגובה