You are currently viewing מדריך כתיבת תוכן – סיום מנצח

מדריך כתיבת תוכן – סיום מנצח

הי חברים. עברנו דרך עם כתיבת התוכן שלנו ועכשיו נגיע לסיום מדריך כתיבת תוכן שעסקנו בו במאמרים האחרונים.

אם לא הצלחתם לעקוב אחרי הכל, אז זה מה שהיה לנו עד עכשיו:

חלק 1: איך לכתוב כותרות שיגרמו לאנשים לקרוא את התוכן שלך.

חלק 2: כותרות מנצחות, החלק השני.

חלק 3: מתחילים לכתוב. איך להתחיל ברגל ימין?

חלק 4: כתיבת תוכן שקל לצרוך ושרוצים ממנו עוד.

ונסיים עם החלק החמישי שבו נדבר על סגירה עוצמתית, קצת שיוף וקדימה לדרך.

מדריך כתיבת תוכן – איך לסיים את הסיפור?

מה עושים בסוף של הפוסט? איך מסיימים אותו בצורה הכי טובה?

זה המקום להראות את האמון שלך, לתת להם להאמין שהם יכולים לעמוד באתגר (כי נתת להם כל כך הרבה…). אז כמה דברים קטנים לסגירת מוטיבציה.

כלל #1: שיחת מוטיבציה

זה המקום להראות לקורא כמה הוא השיג עד עכשיו, איך הוא מסוגל להמשיך ואיך החיים שלו יהיו טובים יותר אם יעמוד באתגר. תן להם שיחת מוטיבציה שאתה היית שמח לקבל כשעמגת בפני קושי.

תרים את הציפיות שלך מהם. תדאג לזה שהם לא יקומו מהפוסט שלך וימשיכו בחיים כאילו כלום לא קרה… הם צריכים לנקוט פעולה עכשיו (טוני רובינס אומר בכל ההרצאות שלו, ששום דבר לא שווה אם לא נוקטים !massive action). תן להם להבין שלא משנה מה היה הניסיון שלהם עד עכשיו, עכשיו זה הזמן לנסות שוב.

אתה קורא עכשיו מדריך כתיבת תוכן, מה אתה עושה עם זה? הולך לראות איך אתה מצליח לכתוב תכנים בעצמך? איך אתה לוקח מה שכתבת ועושה אותו טוב יותר? או ממשיך לפוסט הבא?

כלל #2: בלי חידושים

הרבה כותבים מגיעים לסוף, ואז הם נזכרים שיש עוד דברים שהם רצו לומר ולא הספיקו… אז הם דוחפים את זה לסוף. זה כמו להיות בסוף הסרט, אתה במתח רוצה לדעת מה קרה בסוף ואז… נכנסת דמות חדשה ומתחילה סיפור חדש… זה מעצבן. אל תעשה את זה לקוראים שלך.

להחליק את המגלשה

דיברנו על הקריאה של הגולש, אנחנו רוצים שהוא ירד במורד התוכן שלנו כמו גלישה במגלשה. בלי עיכובים בדרך שיגרמו לו להפסיק.

אז כתבת פוסט, מה עכשיו? קח הפסקה ותתרחק קצת מהכתיבה. זה יתן לך מבט רענן על מה שעשית. כשהשתחרר לך הראש, תחזור למחשב, הזמן לעריכה הגיע. תעבור על התוכן שכתבת, תמצא שגיאות כתיב ושגיאות ניסוח שעוצרות את רציפות הקריאה. תקן את כל מה שיכול לעצור את הקורא באמצע.

מה זה אומר?

להוריד מילים מיותרות שלא עוזרות למסר שלך ולהוסיף מילים שיגרמו לרגש אצל הקורא.

שים לב שהמסר שלך מעורר מוטיבציה ולא מטיף. מי שקורא בדרך כלל לא צריך עוד הורה…

תראה שהקריאה נעימה לעין. בלי פסקאות ארוכות מידי ועם כותרות ביניים. שהרצף ברור שאין קפיצה מנושא לנושא.

סמן נקודות חשובות בטקסט בולט או עם קו תחתי ותוריד כל מה שטיפה לא מובן.

הקרב על התוכן

הקרב על תשומת הלב של הגולשים הוא לא קל, אבל אם תתמיד ותיישם את כל מה שעברנו אליו במשך סדרת המאמרים, תראה שהוא הופך להיות הרבה יותר פשוט.

קח כל פעם נושא אחד שאתה רוצה להתמקד בו. זה יכול להיות הכותרות, הפתיחה או הסגנון. כל מה שראינו כאן הם כלים, וכל אחד יכול להשתמש בהם. כתיבה היא קודם כל מיומנות ועבודה קשה. אחר כך כישרון.

 

כתיבת תגובה