You are currently viewing שיווק שותפים למתחילים – מדריך צעד אחרי צעד #1 – מה זה שיווק שותפים

שיווק שותפים למתחילים – מדריך צעד אחרי צעד #1 – מה זה שיווק שותפים

אם אי פעם רצית לדעת איך להרויח כסף מהאתר שלך, המדריך הזה, שיווק שותפים למתחילים, הולך להיות התנ"ך שלך. לא רק שתלמד את היסודות של שיווק שותפים, אנחנו נראה גם דוגמאות אמיתיות של משווקים שעשו טונות של כסף משיווק השותפים שלהם.

במילים אחרות,

רוצה לעשות כסף בלי לעבוד קשה? אתה במקום הנכון.

חולם להרויח מספיק כדי לעזוב את העבודה שלך? כאן תקבל את כל המידע על איך עושים את זה.

שיווק שותפים למתחילים #1 – מה זה שיווק שותפים.

שיווק שותפים למתחילים #2 – איך לבנות מוצרי מידע.

שיווק שותפים למתחילים #3 – איך עושים כסף משיווק שותפים.

שיווק שותפים למתחילים – מה זה שיווק שותפים?

יש חלום אחד שמשותף לכל האנשים. להתעורר בבוקר, לפתוח את המחשב ולראות שנכנס להם כסף לחשבון הבנק שלהם.

הכנסה פסיבית.

חלום, נכון?

בזמן שישנת…

ל-99% מהאנשים שמכניסים הכנסה פסיבית, שיווק שותפים (Affiliate Marketing) היתה ההתחלה.

בגלל שאנחנו מדברים על שיווק שותפים למתחילים, נתחיל בהגדרות.

מה עומד מאחורי השם שיווק שותפים? הרעיון שעומד מאחורי זה הוא שאתה מקדם מוצרים של אחרים, בדרך כלל דרך תוכנית שותפים, ומקבל עמלה עבור כל מוצר שאנשים קונים.

שיווק שותפים עובד על חלוקת רווחים. אם יש לך מוצר שאתה רוצה למכור ממנו יותר, אתה יכול להציע לאחרים לשווק אותו ולהציע להם לקבל עמלה. אם אין לך מוצר ואתה רוצה להרויח כסף, אתה יכול לקדם מוצרים של אחרים שיש להם ערך ולקבל עמלה על המכירה שלהם.

נראה את ההגדרה של פאט פלין להכנסה פסיבית:

"שיווק שותפים הוא תהליך שבו מרויחים עמלה מקידום מוצרים של אחרים. אתה מוצא מוצר שאתה אוהב, מקדם אותו ומרויח מההכנסות על כל מכירה שאתה עושה".

שיווק שותפים הוא מערכת יחסים בין שלושה חלקים: בעל המוצר, המשווק והקונה. בדרך כלל יהיה לנו חלק רביעי של רשת השותפים (או תוכנית השותפים) שמתווכת בין בעלי המוצרים למשווקים. שיווק שותפים הוא תהליך הפצת מוצר, כשכל מי שמעורב בתהליך, גם בעל המוצר וגם המשווק, מרויחים מהמכירה.

מה יוצר שיווק שותפים מוצלח?

בעל המוצר (The merchant) – היוצר, המוכר, המותג… זה לא משנה איך נקרא לו, הוא מציע את המוצר למכירה. זה יכול להיות חברה גדולה (למשל הצעה של חברת דיסני לקרוזים שלה) או זה יכול להיות מישהו פרטי, כמו אדם טל, שמציע את הקורסים הפופולרים שלו לרכישה.

האדם הפרטי או חברות גדולות, כל אחד יכול להיות בעל הצעה לשיווק שותפים. כל מה שצריך הוא מוצר למכירה.

משווק השותפים (Affiliate Marketer) – גם משווקי המוצרים יכולים להיות אנשים פרטיים או חברות גדולות. עסק של שיווק שותפים יכול להכניס כמה עשרות שקלים בחודש או מליוני שקלים בחודש. כאן נכנס השיווק.

המשוק מקדם מוצר או יותר ומנסה להביא תנועה (אנשים פוטנציאלים לקניה) להצעת המכירה ולשכנע אותם בערך של המוצר כדי שירצו לרכוש אותו.

איך המשווק עושה את זה? יש הרבה דרכים לשיווק מוצרים. אחת הדרכים למשל היא הקמת בלוג שנותן חוות דעת על מוצרים. זה יכול להיות ממוקד במוצרים של חברה מסויימת, מוצר מסויים, נישה מסויימת או אפילו אתר של סתם מוצרים מגניבים.

הלקוח (The customer) – הלקוח הוא העיקר של כל העסק. בלי לקוח שיקנה, אין עמלות ואין רווחים שאפשר להתחלק בהם.

המשווק ינסה להגיע אל הלקוח הפוטנציאלי בכל מיני דרכים. למשל רשתות חברתיות, חיפוש בגוגל או בלוג.

האם הלקוח יודע שהוא נמצא באתר של שיווק שותפים? תלוי בבעל האתר. יש תוכניות שותפים שדורשות שקיפות ושבעל האתר יציין שהוא מרויח עמלות מהמוצרים בעמוד תנאי השימוש של האתר (למשל אמזון) תוכניות שותפים שלא דורשות את זה. בכל מקרה כדאי שיהיה באתר גילוי נאות לעניין (כמו שיש באתר הזה…).

ברקע של כל הצעה יש מערכת שעוקבת אחרי הקישורים שהגולש לוחץ עליהם. כשלקוח קונה, המערכת מזהה מי השותף שהפנה אותו כדי שאפשר יהיה לשלם לו עמלות. הלקוח לא משלם מחיר גבוה יותר בגלל שהוא עובר דרך קישור שותף ולפעמים אפילו משלם מחיר נמוך יותר כחלק מעסקה שמשיג המשווק.

תוכנית שותפים (Affiliate Network) – תוכנית שותפים או רשת שותפים היא משהו שלפעמים מתעלמים ממנו כשמסבירים על שיווק שותפים, אבל היא חלק חשוב. ברוב המקרים תהיה רשת שותפים שתתווך בין בעל המוצר למשווק.

טכנית כל אחד יכול לתת לאחרים לקדם את המוצרים שלו ולשלם להם עמלות, אבל הרבה משווקים מעדיפים לעבור דרך רשת שותפים שמגדילה את האמינות של בעלי ההצעות ועומדת מאחורי שקיפות נתוני המכירה למשווק. יש רשתות שגם תדאגנה לנושא התשלום של ההצעה ומשלוח המוצרים.

רשת השותפים תחזיק בדרך כלל הרבה מוצרים והמשווק יוכל לבחור את ההצעות שהכי מתאימות לקהל היעד שלו. לא כל רשת תתאים ל – שיווק שותפים למתחילים. חלק מהרשתות מקבלות אליהן רק משווקים עם ניסיון.

במקרה של קידום מוצרים פיזיים (לא קבצים ששולחים במייל, אלא מוצרים ממש כמו ספרים, בגדים וכו'), רשת השותפים הגדולה בעולם היא אמזון. כשותף לרשת אתה יכול לקדם כל מוצר שמוצע למכירה באמזון. כל אחד יכול להרשם ולהתחיל להרויח.

זהו לחלק הראשון שלנו. נמשיך במאמר הבא להבין איך עובד שיווק השותפים.

כתיבת תגובה